تالاب انزلی کجاست ، اکوسیستمی ارزشمند

تالاب انزلی کجاست

تالاب انزلی گیلان یا «انزلی سل» در زبان گیلکی، یکی از زیباترین و مهم‌ترین تالاب‎‌های طبیعی آب شیرین کشور در جنوب غربی شهر بندرانزلی و دریای کاسپین است که با وجود مناظر منحصربه‌فرد، تنوع زیستی و قدمتی از ۱۵ هزار سال قبل، یکی از محبوب‌ترین مقاصد طبیعت گردی در استان گیلان به شمار می‌آید. نیلوفرهای آبی، نیزارها و لاله‌های دریایی، چشم‌اندازی شگفت‌انگیز را در تالاب خلق می‌کنند که از دیدن آن سیر نخواهید شد. قایقرانی، ماهیگیری و پرنده نگری از محبوب‌ترین تفریحاتی هستند که می‌توانید در این منطقه تجربه کنید.

این تالاب که از رسوب گذاری‌ها در طی زمانی طولانی و پایین رفت سطح دریا ایجاد شده است، یکی محبوب‌ترین جاهای دیدنی گیلان محسوب می‌شود. تالاب انزلی یکی از نخستین تالاب های بین‌المللی ثبت شده در ایران است. تالاب انزلی که آبی شیرین دارد، سفره‌ی گسترده‌ خود را برای حیات جانوری و گیاهی ارزشمندی پهن کرده و میزبان گردشگران است.

شما می‌توانید در سطح تالاب به قایقرانی بپردازید، در آسمان پاک آن پرنده نگری کنید، از دل تالاب ماهی بگیرید یا در کافه رستوران‌های حاشیه‌ی تالاب انزلی خود را به صرف غذایی محلی مهمان کنید و به تماشای لاله‌های مردابی بنشینید.

تالاب انزلی کجاست؟

تالاب انزلی کجاست؟
تالاب انزلی کجاست؟

بندر انزلی، واقع در استان گیلان، یکی از بهترین مقاصد گردشگری در شمال کشور است که هر سال، گردشگران داخلی و خارجی بسیاری برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری زیبا و طبیعت بکر و منحصربه‌فرد، به آن سفر می‌کنند. این شهر، بزرگ‌ترین بندر ایران در سواحل جنوبی دریای مازندران است و پرباران‌ترین شهر ایران به شمار می‌آید.

برای اقامت در بندرانزلی شما میتوانید از سوئیت ها و ویلا های زیبای رو به دریا و هتل های لوکس با امکانات عالی ماندد هتل رویال بلوگا بندرانزلی استفاده کنید.

یکی از جاهای دیدنی شهر بندر انزلی، تالاب یا مرداب انزلی است؛ تالابی بین‌المللی در جنوب غربی سواحل دریای خزر. تالاب انزلی در جنوب غربی شهرستان بندر انزلی و در فاصله حدود ۴۰ دقیقه‌ای از شهر رشت قرار گرفته است و از جنوب به صومعه سرا، از شرق به پیر بازار، از شمال به شهرستان انزلی و از غرب به کپورچال و آبکنار انزلی محدود می‌شود.

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *