خانه های رنگی انزلی

خانه های رنگی انزلی

بندر انزلی یکی از شهرهای ساحلی استان گیلان است که با فاصله ای حدود 20 دقیقه ای از شهرستان رشت مرکز استان گیلان قرار گرفته است. از جاذبه های مهم این شهرستان می توان به مرداب بندرانزلی، برج ساعت یا مناره انزلی، ساحل ، بازارها ، پارک جنگلی ، مراکز خرید تجاری، بزرگترین آکواریوم سرپوشیده ایران، موج شکن، کشتی میرزا کوچک خان، حافظیه انزلی، کاخ میان پشته یا کاخ موزه بندر انزلی و …..اشاره نمود.

بندر انزلی که به عنوان یک بندر تجاری مهم و منطقه آزاد شناخته می شود همچنین دارای محله ها، بازارچه ها و مناطق قدیمی است که برای مردم محلی آن بسیار حائز اهمیت است. از این رو شهرداری این شهرستان تصمیم به مرمت و نوسازی برخی محله ها برای جذب گردشگر و توریست های داخلی و خارجی گرفته است. گردشگران که قبلا به ذوق دریا و بازدید از پناهگاه حیات وحش و گل های لاله مرداب انزلی به آن سفر می کردند حالا با انگیزه و عشق بیشتر برای بازدید از خانه های رنگی قدم به این دیار می گذارند. بله خانه های رنگی….

خانه های رنگی در ایران و جهان کم نیست و معمولا مقاصد گردشگری با هدف جذب گردشگر توسط مسئولین و گروه های مردم نهاد رنگ شده و بصورت رنگی در می آیند و از سراسر جهان توریست های مختلفی را به سوی خود جذب می کنند.

بندر انزلی که از گذشته تا کنون میزبان بسیاری از گردشگران و توریست های داخلی و خارجی بوده است به عنوان دروازه اروپا در تجارت بین ایران و اروپا تاثیرات زیادی به لحاظ اقتصادی در ایران ایفا نموده است. حالا این روزها شنبه بازار یا بازار روگا که محله ای قدیمی به حساب می آید و تقریبا به جز افراد بومی و محلی قدیمی طرفداران زیادی نداشت به مکانی برای تفریح، عکاسی و بازدید تبدیل شده و تمامی دیوارهای پشت این بازار با رنگ های مختلف نقاشی شده که چهره ای جذاب و فوق العاده زیبا به آن بخشیده است.

شاید شما با دیدن تصاویر مختلف از این مکان در سرچ گوگل هرگز به این فکر نیفتید که اینجا ایران خودمان است زیرا انعکاس رنگ ساختمان ها در آب های جاری رودخانه، آن را به عنوان ونیزی کوچک تبدیل کرده و شما از تماشای تصاویر زیبای این منطقه شگفت زده خواهید شد.

مغازه داران آن منطقه حالا هر روز با امید و شادمانی بیشتری کرکره مغازه های خود را بالا می دهند زیرا حس ناب زندگی و رفت و آمد مردم مختلف به آن رنگ دیگری بخشیده است. یک ایده بسیار ساده و خلاقانه از سوی مردمان دیار بندر انزلی حالا یک بازار قدیمی با رودخانه ای آلوده که از کنار آن رد می شد را تبدیل کرده به رنگین کمان شهرهای شمالی. تنها با یک رنگ آمیزی منحصر به فرد ،محله ای که مورد علاقه ی خیلی ها به لحاظ زیبایی ظاهری و آلودگی اطراف آن نبود حالا پذیرای بسیاری از گردشگران و عکاسان است که از سراسر ایران برای معرفی آن دست به تلاش زده و بندر انزلی را به نحوی دیگر به یکدیگر معرفی می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *