معرفی رستوران های معروف رشت

معرفی رستوران های معروف رشت

در این محتوا قصد داریم در مورد بهترین رستوران ها در رشت صحبت نماییم.پس تا انتها محتوا همراه ما باشید.وقتی صحبت از ذائقه در میان باشد، مردم شهر رشت یکی از سرآمدترین مردم جهان به شمار می‌روند. آن‌ها در طی تاریخ توانسته‌اند بیش از 200 نوع غذا و چاشنی را تنها با مواد غذایی و گیاهان موجود در اقلیم خود، ابداع کنند و به همین سبب نیز در این زمینه خلاق‌ترین‌های جهان به شمار می‌روند.

اهمیت مردم این خطه به فرهنگ غذا تا جایی شهره عالم شده که سازمان یونسکو رشت را به عنوان خلاق‌ترین شهر غذا در جهان معرفی کرده است و سالانه فستیوال‌های متعددی نیز به همین مناسبت در رشت برگزار می‌شود. در چنین شهری که غذا از اهمیتی تا این حد بالا برخوردار است، انتخاب بهترین رستوران در رشت می‌تواند بسیار مهم و البته جالب باشد؛ چرا که رقابت بالای رستوران‌ها در جلب ذائقه مردم سطح رستوران‌های شهر را بسیار بالا برده است.

معرفی رستوران های معروف رشت 1

معرفی بهترین رستوران‌های رشت

رشت، شهری اصیل با تاریخی روشن و مردمی اصیل است؛ بنابراین دور از ذهن نیست که مردم این شهر، رستوران‌های قدیمی و اصیل شهر را به عنوان محبوب‌ترین رستوران‌ها بشناسند. در واقع رستوران‌های قدیمی شهر رشت از حیث خاطره‌ای که در ذهن نسل‌های مختلف مردم ایجاد کرده‌اند، از بختی به مراتب بالاتر از رستوران‌های دیگر برخوردارند (حتی اگر کیفیت غذای آن‌ها نتواند با برخی از رستوران‌های جدید رقابت کند) . اما در میان رستوران‌های نسبتاً جدیدتر، یکی از معدود نام‌هایی که توانسته برای 15 سال گذشته پیوسته سرآمد تمامی رستوران‌های رشت باشد، نام گروه رستورانی «رازقی» است. بنابراین فهرست بهترین رستوران در رشت را با این نام آغاز می‌کنیم.

رستوران رازقی

رستوران رازقی یکی از باکیفیت‌ترین، بهترین و شیک‌ترین رستوران‌های رشت است که از حیث موفقیت، هیچ رستورانی در شمال کشور به آن نمی‌رسد. این رستوران که سفارش در آن از طریق تلفن، سایت و اپلیکیشن اختصاصی رازقی امکان‌پذیر است، در سالیان متوالی و در جشنواره‌های متعدد عنوان محبوب‌ترین برند غذایی را به خود اختصاص داده و زبان‌زد مردم شهر نیز هست. گروه رستوران‌های رازقی نخستین شعبه خود را در اواسط دهه هشتاد شمسی با نام پیزریا در رشت افتتاح کرد و آغازگر مسیری درخشان در صنعت رستوران‌داری گردید و حالا پس از گذشت نزدیک به دو دهه، در مجموع 5 شعبه فعال از رستوران‌های مختلف خود را در رشت و لاهیجان دارد.

رستوران رازقی رشت که در خیابان گلسار، نبش خیابان ۱۲۳ واقع گردیده، ارائه دهنده متنوع‌ترین منوی غذایی حال و حاضر استان گیلان است که انواع غذاهای ایرانی، انواع غذاهای محلی گیلان و انواع غذای ملل (در مجموع 110 آیتم غذایی مختلف) را به طور هم‌زمان ارائه می‌کند. همچنین بوفه صبحانه رازقی در رشت نیز همه روزه از ساعت 7 صبح تا ساعت 11، با تنوعی شگفت انگیز از انواع آیتم‌های صبحانه آماده ارائه خدمات حضوری و بیرون‌بر (به صورت انواع پکیج‌های صبحانه) است.

در واقع ساعت کاری رستوران رازقی از ساعت ۷ الی ۱۱ صبحانه (به صورت بوفه آزاد) ،  ساعت ۱۲ الی ۱۹ ناهار ایرانی و غذاهای محلی گیلان سرو به صورت حضوری و بیرون بر… و ساعت ۱۹ الی ۲۴ ارائه انواع غذاهای ملل و غذاهای ایرانی به صورت حضوری و بیرون بر در سطح شهر رشت است.

بهترین رستوران با موسیقی زنده در رشت را با ذکر دلایل متعدد می‌توان رستوران رازقی دانست؛

از ویژگی های برجسته رستوران رازقی که این رستوران را از بقیه رستوران ها متمایز می کند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • باکیفیت ترین رستوران در گیلان و رشت
  • تنوع بالا در منوی غذا
  • استفاده از بهترین و تازه ترین مواد اولیه برای تهیه غذا
  • بزرگترین گروه رستورانی شمال کشور
  • بزرگترین کترینگ بیرون بر در استان گیلان
  • پرطرفدارترین اپلیکیشن سفارش غذا در استان گیلان

همچنین تعدد شعبات رازقی نیز می‌تواند خود یک مزیت رقابتی مجزا باشد.

شعبات گروه رستوران‌های رازقی عبارتند از:

  • رستوران رازقی: رشت، گلسار، نبش خیابان 123 شماره تماس: 01333723322
  • رستوران پیزریا رشت: رشت، گلسار، ابتدای بلوار گلایل 01333760000
  • رستوران پیزریا لاهیجان: لاهیجان، خیابان کاشف شرقی، نبش میدان حشمت 01342236060
  • رازقی اکسپرس: رشت، بلوار استاد معین (بزرگ‌ترین کترینگ و غذا بیرون‌بر در استان گیلان) 0133419

برای مشاهده کامل منو این رستوران به  اینجا مراجعه نمایید

معرفی رستوران های معروف رشت 2

رستوران محرم

همانطور که پیش‌تر گفته شد، برای مردم اصیل شهر رشت، رستوران‌های قدیمی این شهر را بسیار دوست دارند و رستوران رازقی یک استثنای تمام عیار در این زمینه است. در میان رستوران‌های قدیمی و اصیل شهر رشت نیز، رستوران محرم از همه مشهورتر است. این رستوران از سال 1323 که به صورت یک مغازه بسیار کوچک در امتداد خیابان تازه تاسیس پهلوی رشت افتتاح شده بود، تا امروز که به یک رستوران بزرگ تبدیل شده، مسیر پر فراز و نشیبی را طی کرده و موسس آن حاج احمد علی دررشته را می‌توان یکی از قدیمی‌ترین بنیانگذاران رستوران سنتی در رشت دانست. رستوران محرم ارائه دهنده انواع غذای ایرانی و گیلانی است.

نشانی رستوران محرم: رشت، بلوار امام خمینی، روبروی دانشکده دندانپزشکی

شماره تماس: 33666090

معرفی رستوران های معروف رشت 3

رستوران اردشیر

رستوران اردشیر رشت نیز از دیگر رستوران‌های قدیمی این شهر است که از سال 1351 توسط حاج اردشیر کشاورز در خیابان فلسطین رشت افتتاح گردید و پس از گذشت نیم قرن از شروع فعالیت، تبدیل به یکی از رستوران‌های سنتی و محلی محبوب در شهر رشت شده است. رستوران اردشیر نیز طی این نیم قرن تغییرات زیادی داشته و بجز گسترش مغازه و تغییرات دیزاین داخلی، در شیوه ارائه آن نیز تغییرات فراوانی را تجربه کرده است. امروزه رستوران اردشیر رشت دارای وب سایت شخصی و وب سایت دلیوری در سطح شهر است و همچنان طرفداران خاص خود را دارد.

نشانی رستوران اردشیر: رشت، خیابان فلسطین، خیابان شهید ایزددوست

شماره تماس: 33820201

معرفی رستوران های معروف رشت 4

رستوران عاشوری

از دیگر رستوران‌های قدیمی که می‌تواند در فهرست بهترین رستوران در رشت باشد، رستوران عاشوری است. این رستوران سنتی که در واقع در شهر خمام واقع شده است، رستورانی سنتی و محلی است که به سبب کیفیت غذا و مهم‌تر از آن، دکوراسیون عجیب داخلی‌اش در میان مردم بسیار معروف گردیده است. وقتی وارد این رستوران می‌شوید، انواع حیوانات و پرندگان تاکسیدرمی شده و ویترین‌هایی از لوازم آنتیک و قدیمی از شما استقبال خواهند کرد و این برای بسیاری از مردم می‌تواند جذاب باشد. حاج قربان پور عاشوری در سال 1357 این رستوران را بنا نهاد و خوشبختانه پس از حدود نیم قرن، هنوز هم از بخت و استقبال مردم برخوردار است.

نشانی رستوران عاشوری: رشت، کیلومتر ۶ جاده رشت انزلی

شماره تماس: 34220116

معرفی رستوران های معروف رشت 5

رستوران شور کولی

شور کولی را می‌توان یکی دیگر از رستوران‌های استثنا در فهرست بهترین رستوران در رشت دانست؛ چرا که این رستوران نیز مانند رستوران رازقی از قدمت کمتری نسبت به باقی رستوران‌های محبوب رشت برخوردار بوده و با این وجود، از جمله محبوب‌ترین رستوران‌های شهر رشت است. رستوران شور کولی رشت که در سال‌های اخیر فعالیت‌های زیادی در راستای برندینگ خود نموده، فعالیت‌های فرهنگی و هنری متنوعی نیز در کنار صنعت غذا انجام می‌دهد. خدمات غذایی رستوران شور کولی در حوزه انواع غذای محلی گیلانی و غذاهای ایرانی است که به سبکی متفاوت از آنچه قبلاً ارائه شده، آن‌ها را ارائه می‌کند.

نشانی رستوران شور کولی: رشت، گلسار، ابتدای بلوار توحید

شماره تماس جهت سفارش: 32121805- 32111296

شماره تماس جهت رزرو: 32121749

 

جمع بندی و نتیجه گیری

تجربه یافتن بهترین رستوران در رشت می‌تواند منجر به تجربه شیرین لذت بردن از یک وعده غذای خاطره انگیز باشد. از آنجایی که شهر رشت بیش از هر چیز به غذاهای متنوع و لذیذش مشهور است، صنعت رستوران داری نیز در آن بسیار رقابتی بوده و رستوران‌های متعددی در آن از کیفیت استاندارد غذایی برخوردارند. در این مطلب سعی کردیم بهترین رستوران‌ها را از نگاه مردم و از حیث محبوبیت، به شما معرفی نماییم.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *