کلبه وحشت انزلی کجاست؟

کلبه وحشت انزلی

به داستان‌های ترسناک باور دارید؟ بسیاری از افراد عاشق ماجراجویی و کاوش در مکان‌های ترسناک و رعب‌آور هستند. شاید تاکنون نام کلبه وحشت انزلی به گوشتان نخورده باشد؛ اما باید بدانید که این مکان مخوف در دل جنگلی در نزدیکی صومعه‌سرا و بندر انزلی به باور بسیاری، محلی نفرین شده و ترسناک است.

استان گیلان، یکی از قدیمی‌ترین مناطق ایران با طبیعتی بکر و دوست‌داشتنی است که بسیاری از مناطق آن تاکنون مورد کاوش و تحقیق قرار نگرفته است. جاذبه‌های طبیعی و تاریخی این استان، هر سال هزاران گردشگر را به‌سمت خود می‌کشانند. سفر به این منطقه شمالی با وجود انواع دیدنی‌ها یکی از بهترین تجربیاتی است که می‌توان کسب کرد. پس با کجارو همراه باشید تا داستان‌های ترسناک کلبه وحشت انزلی، از مرز واقعیت تا خیال را با هم بررسی کنیم.

تجربه وحشت و دلهره در جنگل، کوهستان، کلبه و خانه‌های تسخیرشده، یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌هایی است که بسیاری از ماجراجویان را ترغیب به سفر می‌کند. در این میان، برخی از افراد در حال انکار هستند؛ در حالی که برخی دیگر برای یافتن واقعیت به‌سمت این مکان‌ها می‌روند تا راز آن‌ها را کشف کنند. شما از کدام دسته از افراد هستید؟ آیا دوست دارید به کلبه وحشتی بروید که گفته می‌شود چند نفر در آن جان خود را از دست داده‌اند و چند نفر هم تا آخر عمر دیوانه شده‌اند؟

کلبه وحشت انزلی کجاست؟

کلبه وحشت انزلی
کلبه وحشت انزلی کجاست

کلبه وحشت انزلی از جاهای دیدنی بندر انزلی است و در دل جنگل هفت دغنان قرار دارد. روستا یا منطقه تاریخی هفت دغنان، در ۲۵ کیلومتری غرب صومعه‌سرا، در بخش مرکزی دهستان ضیابر و روستای بهمبر و در نزدیکی بندر انزلی در استان گیلان واقع شده است. جنگل هفت دغنان نیز در نزدیکی روستای هفت دغنان قرار دارد که علاوه بر زیبایی، بسیار رعب‌آور و ترسناک است و هر کسی جرات ندارد در آن پای بگذارد.

جنگل باشکوه هفت دغنان در طول شب، تبدیل به یکی از ترسناک‌ترین و دلهره‌آورترین نقاط کره زمین می‌شود و صداهای عجیبی در آن به گوش می‌رسد

کلبه وحشت انزلی : محلی‌های این منطقه، صداهای زیادی را از این جنگل شنیده‌اند و طبق گفته آن‌ها، بهتر است تا شب نشده این منطقه را ترک کنید. البته اگر برای تجربه‌ ترس و دلهره به این جنگل سفر کرده‌اید، راه خود را به‌سمت بخش شرقی روستا کج کنید، جایی که هوا به‌یک‌باره سنگین‌تر می‌شود و حضور کلبه‌ای دو طبقه، متروکه و پرماجرا فضا را حتی سنگین‌تر هم می‌کند؛ مکانی که افسانه‌های محلی بسیاری در مورد آن وجود دارد.

طبق تجربه بسیاری از افراد، این جنگل باشکوه در طول شب، تبدیل به یکی از ترسناک‌ترین و دلهره‌آورترین نقاط کره زمین می‌شود و صداهای عجیبی در آن به گوش می‌رسد؛ اما واقعا چه اتفاقات ترسناکی در کلبه وحشت انزلی اتفاق افتاده است؟

منطقه باستانی هفت دغنان

کلبه وحشت انزلی 1

با گذر از روستای بهمبر و در حدفاصل زمین بهمبر و پونل در دو سمت رودخانه‌ واویلا یا اسکندررود در دل جنگل هفت دغنان، به ویرانه‌های یکی از بزرگ‌ترین و وسیع‌ترین شهرهای تاریخی گیلان در فومن می‌رسید. این منطقه تاریخی تا زمان حکومت فتحعلی شاه قاجار، شامل زمین‌های گسكر، خاک ماسال، شاندرمن و تالش دولاب می‌شد. مرکز حکومت این سرزمین حاصلخیز و باشکوه، شهر گسكر یا گوراب بود که ما امروز آن را با نام هفت دغنان می‌شناسیم. آثار تاریخی این شهر، کماکان زیر ریشه‌های درختان جنگلی هفت دغنان مدفون هستند.

هفت دغنان از سه کلمه «هفت»، «دغن» و «ان» تشکیل شده است. «دغن» در زبان گیلکی به‌معنای رودخانه و نهری غیرطبیعی است و «ان» نیز پسوند مکان است. به باور ساکنان این منطقه، هفت پادشاه یا هفت خاندان بزرگ در گوراب گسكر یا شهر امروزی هفت دغنان حکومت می‌کردند و به همین علت، نام این منطقه را «هفت دغنان» گذاشته‌اند.

ادامه دارد…..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *