راهنمای سفر به بندر انزلی سال 1401

مرداب انزلی

راهنمای سفر به بندر انزلی

معمولا اولین گزینه ای که برای مسافرت  در تعطیلات به ذهن ما ایرانی ها می آید، سفر به شهر های شمالی است که قطعا آب و هوای بی نظیر بنادر در انتخاب اول برای مسافرت به این شهرها  بی تاثیر نخواهد بود. بندر انزلی یکی از شهر های شمالی کشور است که با ۴۴ کیلومتر نوار ساحلی توانسته است به یکی از مقاصد گردشگری ایران تبدیل شود. وضعیت و شرایط مکانی بندر انزلی موجب شده است تا بسیاری از تبادلات ایران با کشور های اروپایی در این منطقه انجام بگیرد و همین موضوع نیز شرایط را به گونه ای فراهم کرده است که این شهر بیش از پیش مورد توجه گردشگران قرار بگیرد. اگر قصد سفر به بندر انزلی را دارید حتما در ادامه با ما همراه شوید تا هر آنچه که لازم است در این باره بدانید را در قالب راهنمای سفر به بندر انزلی در اختیار شما همراهان عزیز قرار دهیم.

موقعیت مکانی بندر انزلی

راهنمای سفر به بندرانزلی
راهنمای سفر به بندرانزلی

در راهنمای سفر به بندر انزلی در ابتدا لازم است که اطلاعاتی درباره موقعیت جغرافیایی این بندر زیبا داشته باشیم. بندر انزلی در قسمت غربی استان گیلان واقع شده و از تعدادی جزیره کوچک نیز تشکیل می شود. طول جغرافیایی ۴۹ درجه و ۲۸ دقیقه، ارتفاع منفی ۲۶ از سطح دریا، و قرارگیری در قسمت جنوبی دریای خزر از ویژگی های جغرافیایی بندر انزلی به شمار می رود. شهرستان رضوان شهر در قسمت غربی بندر انزلی و همچنین صومعه سرا نیز در قسمت جنوبی آن قرار گرفته است. فاصله ۳۶۸ کیلومتری بندر انزلی با تهران نشان دهنده فاصله زمانی در حدود سه ساعت است. آشنایی با تغییر و تحولات بندر انزلی در سالیان اخیر می تواند اطلاعات جمله تری را در حیطه راهنمای سفر به بندر انزلی در اختیار شما قرار دهد.

وضعیت قیمت اجناس در بندر انزلی

از آنجاییکه واردات اجناس چین و روسیه در بندر انزلی بسیار زیاد است، به جرات می توان گفت که یکی از متنوع ترین بازار های کشور را می توانید در این منطقه آزاد ببینید. تنوع بسیار زیاد محصولات در این منطقه موجب شده است تا پاساژ های بزرگ و کوچک در این بندر همواره مملو از گردشگر باشد. با توجه به تنوع محصولات و همچنین نبود واسطه در این میان، می توان گفت که قیمت اجناس تا حدودی به صرفه خواهد بود به همین دلیل پیشنهاد می سود در صورت سفر به بندر انزلی حتما سری به پاساژ ها و مراکز خرید این بندر بزنید.

بازار خرید بندر انزلی

همانطور که گفتیم درصد زیادی از اجناس بندر انزلی از طریق بازار های چین و روسیه وارد می شوند که این موضوع زمانی اهمیت پیدا می کند که گاهی حتی بسیاری از اجناس نایاب را نیز می توانید در بازار های این بندر پیدا کنید. بازار کاسپین، بازار هپی مارت، بازار گیلار، مرکز خرید خاطره و … از جمله مراکز خرید نام آشنا در بندر انزلی هستند که قطعا ارزش دیدن را دارند.

 

در مجموع می توان گفت که موقعیت حمل و نقل بندر انزلی موجب شده است تا در سالیان اخیر وضعیت بازار های آن همواره پر جنب و جوش باشد. پوشاک، مواد خوراکی و حتی لوازم خانگی با قیمت مناسب و البته تنوع بالا را می توانید در میان بازار های بندر انزلی جست و جو کنید.

بهترین جای بندر انزلی

خانه های رنگی انزلی
خانه های رنگی انزلی

به طور طبیعی در هر شهر و یا استانی بر اساس برخی از المان ها، درجه بندی مناطق شهری از لحاظ قیمت ملک و محبوبیت صورت می گیرد که این قاعده برای شهر بندری مانند بندر انزلی نیز صدق می کند. آشنایی با بهترین محلات این بندر و قیمت ملک در این مناطق می تواند در راهنمای سفر به بندر انزلی مفید واقع شود. یک سری از پارامتر ها مانند فاصله از مناطق گردشگری و یا فاصله از مراکز خرید و پاساژ ها در این بندر می تواند بر قیمت ملک و همچنین میزان محبوبیت مناطق تاثیر گذار باشد. در یک جمع بندی کلی می توانیم بگوئیم که اگر در راهنمای سفر به بندر انزلی به دنبال بهترین و محبوب ترین مناطق هستید، باید بدانید که خیابان پاسداران، خیابان تهرانی و یا میدان مالا می تواند گزینه های مناسبی برای شما باشد.

امکانات رفاهی بندر انزلی

از دیگر عوامل لازم در آگاهی از راهنمای سفر به بندر انزلی  می توان به وضعیت امکانات رفاهی در بندر انزلی اشاره کرد. در این باره باید گفت که با توجه به پیشرفت حمل و نقل در این بندر و همچنین افزایش توجه به آن، امکانات رفاهی در حال افزایش است و همین موضوع نیز یکی از دلایل اشتیاق بیشتر برای سرمایه گذاری، مسافرت و یا حتی زندگی در این بندر به شمار می رود. اگر قصد زندگی در بندر انزلی را دارید باید وضعیت آب و هوای متفاوت و همچنین شلوغی های بازار و درون شهری را در نظر داشته باشید.

 

با توجه به اینکه بندر انزلی به عنوان یکی از مقاصد گردشگری شناخته شده است، ارتقا امکانات رفاهی در آن بسیار مورد توجه قرار می گیرد به طوریکه می توان گفت که تقریبا تمامی امکانات مورد نیاز برای داشتن یک سفر خاطره انگیز در این بندر مهیا می شود. وجود امکانات تفریحی مختلف، مراکز رفاهی، مراکز خرید، قابلیت اجاره ویلاهای با دسترسی مناسب به دریا و سایر مراکز دیدنی، ایجاد تدابیری برای کنترل ترافیک و … همگی از امکانات رفاهی قابل دسترس در بندر انزلی محسوب می شود.

خصوصیات اخلاقی مردم بندر انزلی

به دنبال تکمیل راهنمای سفر به بندر انزلی به سراغ اطلاعاتی درباره خصوصیات اخلاقی مردم بندر انزلی می رویم. گیلک و ترک دو قشری هستند که در ادیان شیعه و مسیحی در بندر انزلی زندگی می کنند و از آنجاییکه بنادر کشور همواره میزبانی از مردم سایر شهر ها را تجربه داشته اند می توان گفت که یکی از بارز ترین خصوصیات اخلاقی آن ها، مهمان نوازی است. ورود تعداد بسیار زیاد مسافران گردشگر و یا مسافرانی که به قصد حمل و نقل به این بندر وارد می شوند نشان دهنده آداب مهمان نوازی و مهربانی مردم این سرزمین است. کافیست تنها یک بار به بندر انزلی سفر کنید تا متوجه رفتار و کردار مردم با اراده و مهربان این خطه شوید.

مرداب انزلی
مرداب انزلی ، بهترین جای انزلی

و در پایان

اگر قصد مسافرت به بندر انزلی را دارید، قطعا به هتل با امکانات خوب و قیمت مناسب نیاز پیدا خواهید کرد. در تکمیل مطالب مربوط به راهنمای سفر به بندر انزلی باید بگوئیم که هتل رویال بلوگا در بندر انزلی با بهره گیری از ویوی عالی و امکانات رفاهی بی نظیر  تمامی انتظارات شما را از یک هتل مناسب تامین خواهد کرد. ویوی مشرف به دریا برای تمامی اتاق های هتل، تنوع واحد های اقامتی، دسترسی آسان به مراکز خرید و تفریحی، دسترسی به دریا و … همگی از امکانات رفاهی هتل رویال بلوگا به شمار می رود. پرسنل مجرب و آموزش دیده این مجموعه در تلاش هستند تا لحظاتی شاد و خاطره انگیز را در این مجموعه برای شما رقم بزنند.

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *